2010.02.18. 09:28| Szerző: Amani1987

Kényszeres regisztráló vagyok. (Ezt lehet, hogy már említettem) Ha kapok egy meghívót valamelyik közösségi oldalra, akkor beregisztrálok és egy ideig használom az oldalt. Aztán megunom és el is felejtem, hogy valaha beléptem oda. (A legtöbb képtelen lekötni) Így voltam a facebookkal is. Kaptam meghívót (többet is, mert amikor valaki meghív, értesítést tud küldeni azoknak, akik ismerhetnek és azok is jelölnek, így mindenkitől jött egy meghívó). Csináltam egy felhasználónevet, gondoltam úgysem árthat. Ugyanakkor tudtam, hogy úgy leszek vele, mint a myvippel vagy az iwiwel: ha üzenet jön, akkor lépek csak be.

A facebookon nem jött üzenet, nem kaptam semmit, így be sem kellett lépnem. Egy idő után nem is emlékeztem rá, hogy van ilyen oldal. (Kb így voltam régebben valami oldallal, azt hiszem haverok.hu, hogy vagy valami ilyesmi).

Aztán hogy lett belőlem mégis FB függő? Az is Kiccs miatt van. Amikor elkezdtünk ismerkedni, kérdezte, hogy van-e iwiwem, mert akkor ott megnézne. Megadtam neki a nevem, erre visszaírt, hogy inkább Facebookon jelölt be. Meglepődtem, mert nem is emlékeztem hogy ott fellelhető vagyok. Ő pedig elkezdte ecsetelni hogy milyen jó oldal, mert mindent meg lehet osztani, meg nemzetközi  és különben is, azé a jövő közösségi oldalak terén. Többnyire nem érdekel, hogy éppen mi a trendi, úgyhogy nem foglalkoztam vele. Aztán tetszeni kezdett Kiccs, és fel-feljártam a face-re, hogy láthassam azt az imádnivalóan cuki képét. Ha már ott voltam, meglestem az üzenőfalát. Kicsit kutattam, hogy kiket vett fel, miket kommentált, milyen teszteket töltöttek ki, miket osztott meg. Közben láttam, hogy a barátaim is egész jól elszórakoznak ott, és kicsit bántam, hogy én ebből kimaradtam.

Aztán pedig játszani kezdtem…

Az egyik barátnőm fotóalbumai közt találtam egyet, ami egy számomra akkor még ismeretlen játékot ábrázolt. A kép alatt pedig egy üzenet: küldjünk neki minél több fát. Nem nagyon értettem, de rákattintottam a kép alatti linkre és máris használni kezdtem az első alkalmazásomat. Ez volt a Farmville.

Nem annyira tetszett az elején, mert minden ilyen alkalmazás egy talpalatnyi területtel kezdődik és akkor még nem láttam a lehetőséget, hogy meddig lehet fejlődni. Ültettem egy 3X3-as földterületre és elkönyveltem, hogy nem nagyon fogok haladni. Elkezdtem kapni a szomszédnak jelöléseket, az ajándékokat és gyarapodtam. Rövid idő alatt nagyot fejlődtem. Azt hiszem ez benne a trükk. Az első időkben, a kezdeti szinteken nagyon könnyű szintet ugrani. Aztán ez lelassul, de addigra már függővé tette az embert. (Legalábbis engem). Hamar átláttam a farm működését. Rájöttem, hogy folyamatosan termelnem kell a lehető legnagyobb területen. (Mostanra már a második legnagyobb telekkel játszom) És rájöttem, hogy sok szomszéd kell a fejlődéshez. A Farmville oldaláról vettem fel embereket, akik szintén szomszédot kerestek és így kölcsönösen segítettük egymást.

Aki játszik valamilyen közösségi oldalas játékkal, az tudja, hogy szomszédok nélkül semmit nem lehet elérni. Sok állatot, fát és dekorációs elemet nem lehet megvásárolni (max, ha az ember előfizet a játékra), csak a szomszédok küldhetik azokat. Nekem egy egész erdő jött össze és egy kisebb állatkert. Ma már nem teszek ki fákat és állatokat (csak ha valami újdonságot kapok), mert rengeteg van belőlük. Ellenben a gyűjthető dolgokat szívesen veszem. Nem rég készült el a lovaim istállója, amit szintén a szomszédoktól kapott anyagokból építettem fel, most pedig a Valentin napi ajándékokat gyűjtöm és reményeim szerint beváltom valami nagyon klasszra. De a szomszédok által megosztott dolgok is aranyat érnek. Ha valaki szintet ugrik, vagy díjat kap és megosztja, én azért pénzt kapok. Ha pedig találnak valamit a farmjukon (nem megvásárolható és nem küldhető állatok, arany tojás, gyűjteményes dolgok) azt szintén el lehet vinni. Ezeket a dolgokat  nem lehet máshogy megszerezni. De a bevétel és az XP jelentős része is a szomszédoknak köszönhető. Illetve a szomszédolásnak. A szomszédoknál lehet segíteni (róka, varjú, borz elkergetése, avar takarítás stb.). Ezért pénz és tapasztalati pont jár. És nem utolsó sorban, a telek növelése is szomszédszámhoz van kötve. Akinek nincs elég szomszédja, akármennyi pénze van, nem fog telket növelni.

Így kezdtem el idegen embereket jelölni és visszaigazolni. Van már ismerősöm a világ minden tájáról. Nagyon sok ázsiai ismerősöm van, de van amerikai, orosz, arab, ír stb. Vannak, akikkel napi szinten küldünk egymásnak ajándékot és kommenteljük egymás bejegyzéseit. Olyanok is akadnak, akikkel chatelünk néha (Isten áldja meg a Google Translate-et, ami nekem sokat segít ebben)

Aztán a sok szomszéd sok dolgot osztott meg, számomra ismeretlen játékokból is. Megtetszettek (meg ugye a kényszeresség) és azokat is használni kezdtem. De sok alakalmazáshoz direktbe küldenek is meghívót, én meg persze elfogadtam. (Ma már nem) Így lett akváriumom, éttermem, millió háziallatom (olyan tamagochi szerű), még több farmom, vidámparkom és már nem is emlékszem mi mindenem. Naponta átlag 100 ajándékot kapok összesítve (ennél jóval többet küldök).

Jelenleg már nem olyan sok játékkal játszom. Aktívan 4-5-tel, a többit percek alatt letudom és sokat töröltem is. A baj az, hogy nem tudom őket abbahagyni. Részben, mert sajnálnám, ha megdöglenének a halaim, elszáradnának a növényeim vagy börtönbe kerülne a petem. Részben meg a versenyszellem miatt. Nagy sikerélmény, ha valakit meg tudok előzni és rossz érzés, amikor engem hagynak le. Amikor nem volt netem, szinte mindenki lekörözött és még most is azt a lemaradást igyekszem behozni. Két nagy sikerem van. Az egyik a Happy Habitat nevű játék, amiben az alkalmazást használó ismerőseim között első helyezett vagyok. És a Happy Aquarium, amiben egy nagyon szépen haladó ismerősömet előztem meg. (A külföldieket szinte képtelenség lehagyni, mert nagyon magas pontjaik vannak. )

És végezetül, a legújabb kedvencem a Buddy Poke. Ez nem egy játék, nem is tudom minek nevezzem. Létre kell benne hozni egy embert (elég részletesen lehet alakítani) és be lehet állítani a hangulatát, vagy hogy éppen mit csinál és ezt ki lehet tenni a kezdőlapra. Íme az enyém:

A második és harmadik képen Norbival.

És képek további játékokból:

1.kép: Happy Aquarium, második akváriumom, melyben a Csókos halak élnek. A rózsaszín csillag mellett megfigyelhető, hogy miért is hívják őket csókos halnak. Ez egy Valentin napi újdonsága a játéknak.

2.kép: Café World és benne az én Marcipánkastély nevű éttermem. Minden olyan Editesen rózsaszín. (Kivéve a padlót, mert azt most cserélem le, de hosszadalmas)

3.kép: Tiki Farm. Másik farmos játék, amit már nem nagyon használok. Ez egy szigetes. Ezen kívül általam kipróbált farmolós játékok (FarmVille, Island Paradise, (Lil) Farm Life)

4.kép: Happy Habitat. Ültetni kell, de nem klasszikus farmos játék. Az elültetett növények azt a célt szolgálják, hogy állatokat vonzanak a telekre. Ha kinő egy növény, az azzal táplálkozó állat is megjelenik, ha pedig két példány lesz az adott állatból, szaporodni is tudnak. De a meglévő állatok újabb állatok megjelenését eredményezik (akik őket eszik meg). Én most kolóniákat alakítok ki (10 felnőtt példány fajonként). Koala, mókus és sas kolónián dolgozom, de a képen (alig) látható zebrára majd idejönnek az oroszlánok is.

5-6-7.kép: Tamagochi szerű játékok. Gondoskodni kell róluk, etetni, játszani velük és berendezni az otthonukat. Az 5-ös képen a Happy Pet látható. Igaz, most éppen nem tűnnek happynek. Naponta egyszer foglalkozom vele, így ilyen a szitu, amikor belépek. (Állatvádők ne nézzék) A 6-os a kis kedvenc, a Petville és a 7-es az első ilyen, amivel játszottam a Pet Society. Szépen haladok bennük, csinin berendezett lakásaim vannak és a Petvilleben Norbi ismerősei közt én vagyok az első helyezett :)

 


Hozzáadás a Facebookhoz Megosztás az iWiW-en Megosztás a Twitteren      
 |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hercegnoatoronyban.blog.hu/api/trackback/id/tr131768237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása