2011.06.14. 10:46| Szerző: Amani1987

 ...meg mindenki, aki a csökött agyával kitalálta ezt a kalap szart. 
Mert van ugye az alap szitu, hogy én meg mertem születni egy olyan helyen, ahol már a munkalehetőség kb a nullával egyenlő. És voltam olyan pofátlan, hogy fel merészeltem költözni Budapestre, mitöbb még munkát is volt pofám szerezni. Mindezt persze azzal a határokat feszegető szemtelenséggel tetéztem, hogy bejelentett lakcímet nem szereztem magamnak. (Saját lakásra sajnos nem volt pénzem, a lakhatásom és a lakcím viszonyát pedig most nem boncolgatnám)
Történt azonban ma, hogy gondoltam elmegyek elvégeztetni az éves tüdőszűrést, ami a munkaalkalmasságimhoz kell. De milyen jó, hogy még időben gondolkodtam, mert optimistán 1 napot számoltam rá. Gondoltam hagy nézegessék kicsit, elemezgessék, közbe-közbe belefér egy kávé is, csevegés a kolleginával a tegnapi randevúról vagy hogy a gyerek nem hajlandó megenni a zöldséget stb. Így jött ki az egy nap.
Erre lelkesen nyújtom át az irataim a fiatal srácnak, bájosan elcsicsergem, hogy tüdőszűrésre jöttem, erre közli, hogy több probléma is van ezzel. Mert nem vagyok 30 éves (most először bántam ezt életemben). Ennek ellenére megcsinálnák nekem persze térítési díj ellenében (ám legyen, bár azt hittem, hogy az általam havonta fizetett kb 18 ezer forintnak, amit egészségügyi és nyugdíjjárulék címén vonnak, van némi szerepe), szóval megcsinálnák, ha lenne budapesti lakcímem. Akár ideiglenes is.
Mint mondtam az nincs, így kulloghattam el. A széles vigyor eltűnt, bőgni kezdtem, mert majd szétbaszott az ideg (hogy a körülményekhez képest legszebben fejezzem ki magam). Mert én ezt egyszerűen nem tudom felfogni. Egy dolog, hogy az általam befizetett kb 200ezer forint (jó, ebben benne van az is, amit a nyugdíjasoknak fizetek) nem elegendő egy tüdőszűrésre, de hogy még arra se legyen elég, hogy beálljak amögé a szar gép mögé, ha fizetek érte. Mert végülis azt a pénzt a magyar államnak (?) fizetem azért, hogy szükség esetén ingyenes ellátásban részesüljek (legalábbis így lenne logikus). És ha az államnak fizetem, akkor miért nagy elvárás, hogy az ország bármely területén igénybe vegyem azt, amiért minden hónapban előre fizetek? Mert olyan nagy előszeretettel küldözgetnek engem haza minden miatt. 
Amikor anno alkalmi munkavállalói kiskönyvet akartam? Haza kell menni és az ottani munkaügyi központtól kérni...
Most tüdőszűrés kellene? Menjek haza.
Komolyan, olyan könnyedén küldözgetnek vissza, mintha itt laknék egy negyed órás sétára. De nekem a "haza" oda-vissza 6 óra, 320km. És nem utolsó sorban nekem az 5000 Ft.
De tényleg a pénz a legkevesebb, mert már azt is leszarnám, csak utálom, hogy semmit nem lehet elintézni ebben a kurva országban. Magyar állampolgár vagyok és így elvárnám, hogy Magyarországon igénybe vegyem az egészségügy szolgáltatásait. De úgy tűnik, sokkal fontosabb, hogy ózdi lakos vagyok, mint az hogy magyar állampolgár.
És persze, ha nem lesz meg időben a tüdőszűrésem és emiatt elveszítem a munkám, akkor jövő héten a munkanélküli ellátásról is írok egy kedves szépet! A drága állam meg lehet majd nagyon boldog, mert amellett, hogy elesik a havi 30-40 ezer forinttól, amelyet havonta nekik keresek (köszönöm, hogy neki adhatom azt, amiért megdolgozom, mert mint látszik, nem az én javamra fordul az a pénz) de még fizethetik nekem a segélyt is!


Hozzáadás a Facebookhoz Megosztás az iWiW-en Megosztás a Twitteren      
 |   | 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hercegnoatoronyban.blog.hu/api/trackback/id/tr332982623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikrobi 2011.07.10. 19:27:32

De idegesítő ez a zene, ami automatikusan indul, ráadásul ki se lehet kapcsolni. A lila alapon piros, csupa vastagbetűs szövegről nem is beszélve.

Amani1987 2011.07.11. 20:18:30

@Mikrobi: Nekem egyáltalán nem vastag betűsen jelenik meg a szöveg és abszolút olvasható. Mint ahogy a zenét is le tudom állítani. Nem tudom milyen böngészőt használsz, de nálam nincs semmi gond. Plusz, nekem még tetszik is így!

Rohamkukac85 · http://blog.hu/liliansol 2011.07.21. 18:45:39

@Mikrobi: én sem kedvelem a zenegépeket, de szépen kikapcsolom. Mert hogy ki lehet. :)))

Amani: együtt érzek Veled. :( Ez az egész rendszer egy nagy adag kaki. Köszönhetjük az összes politikusnak, egyik sem tesz semmit az egészségügy javulásáért. Én ugyan pesti vagyok, de sok vidékről felköltözött ismerősöm van, akik ugyanerre panaszkodnak, mint Te. :((
De fel a fejjel...reménykedjünk, hátha...:))
Legyen nagyon szép napod! :)

Lilan :))
süti beállítások módosítása