2010.04.19. 22:05| Szerző: Amani1987

Kikészít ez a vacak. Mármint a freemail. Fogalmam sincs miért használom még ezt a vackot (talán a megszokás, talán mert mindenki azt a címet ismeri). Na de már nem bírom elviselni, amit művel. Van, amikor be sem lép. Most csak egyszerűen nem nyitja meg a leveleim, illetve küldeni sem enged egy igen fontosat. A gyakorlati helyemre kéne átlőnöm ami eddig kész van a dolgozatomból, de ez az idióta rendszer nem engedi csatolni. (Kifog rajta 28 KB-os word dokumentum)

Új fejlemény: csatolni sikerült, de sem elküldeni, sem menteni nem engedi. Hogy lesz ebből dolgozat elküldés???

Norbi javaslata: csináljak Gmail-es címet. Na, szuper ötlet. Leszámítva azt, hogy az a kb 100 felhasználónév, ami eszembe jutna, mind foglalt. Próbálgattam, próbálgattam, nem sikerült találnom olyat, ami még szabad. Ha mégis találnék, az olyan lenne, amire senki nem gondolna (még én sem, csak ha nagyon előrángatom, mint pl. 123892783). De egy ilyen az életben nem jegyeznék meg, főleg, ha nem is használom sűrűn.

Aztán közben elkeseredett lelkiállapotomban megláttam, hogy van nekem gmailes címem, csak azzal pont az a szitu, amit előbb vázoltam: megfeledkeztem róla, mert nem olyan a felhasználónév, amit önszántamból használnék. Szerencsére a gép elmentette ezt a nevet, a jelszó viszont problémás. (Feltehetőleg nem fogadta el azt a jelszót, amit mindig mindenhol használok, mondván neki az túl egyszerű. Akkor nyalja ki!) Imádom, hogy mostanában akárhová regisztrálok, ez az új mánia, hogy nem fogad el jelszót, ha nincs benne szám vagy nagy betű vagy ha ne adj isten értelmes szót választok. Addig oké (és nagyon kedves gesztus) hogy jelszó választáskor figyelmeztet, hogy szerinte a jelszavam könnyű, közepes vagy nehéz. És nem is bánnám, ha ez megmaradna gesztus szinten, a döntést meg meghagynák nekem. Aztán, ha valaki feltöri a mail fiókomat, akkor az az én problémám, hiszem ők szóltak, hogy pofon egyszerű lenne feltörni. De neeem! Most már megszabják, hogy gyengét nem választhatok, csak minimum közepeset. (Nem emlékszem már, hogy ez a gmail-nél is így van-e, a freemailnél minden esetre már igen) Azt hiszem a gmail a másik engem kiakasztó kategória, a baromi hosszú jelszó. Az általam használt jelszó 5 karakterből áll. Abba belenyugodtam, hogy most már a legtöbb helyen 6 karaktert kérnek, így alkottam egy olyat is. De ahol már nyolc karakter kell…A hatost is így alkottam, hogy az ötösnek kettőztem az utolsó betűjét. Jó hogy már nem biggyesztek oda még kettőt, hogy meglegyen a nyolc. Félreértés ne essék, ismerek nyolc betűs szavakat, de a legtöbb szó, ami elsőre eszembe jut, az ennél jóval szerényebb terjedelmű.

Szóval lényeg a lényeg, jelszó elfelejtve. Semmi baj, gondoltam én, hiszen amikor regisztráltam, tettek fel nekem egy kérdést, amire megadtam egy választ, hogy ilyen vészhelyzetek esetén kihúzzon a csávából. Sajnos megadtam egy másik, már létező mail címet is (a jelenleg problematikus freemail-est). Nem tudom kötelező volt-e, vagy arra gondoltam, hogy talán a javamat szolgálja majd, de tény, hogy megadtam.

Oké, semmi gond. Kérjünk új jelszót. Némi reménnyel telve rámegyek az „Elfelejtettem a jelszavam” menüpontra és a jelszó visszaállításra. Minden gördülékeny, kéri a nevet, amihez a jelszót kérem. Sima ügy, hiszen ezt már tudom. Aztán jönnek azok a hülye szavak, amiket regisztráláskor is mindig kér, illetve némely idióta oldalakon még egy kommenteléshez is. Nem lenne gond ez sem, ha úgy írnák le, hogy azt ki lehessen olvasni. Valaki egyszer elmagyarázta nekem, hogy miért olyan kiolvashatatlan, de nem nagyon emlékszem már rá. Illetve akkor sem igazán értettem, hogy abban mi lehet a jó, ha én magam sem tudom elolvasni.

Mondjuk, hogy harmadik próbálkozásra már sikerrel vettem ezt az akadályt is és feltárult előttem a kérdés, még pedig hogy mi volt az első tanárom neve. Itt is meg lehet akadni kicsit, mert ugye kisbetű vagy nagybetű, vezeték vagy keresztnév stb. De sikerült. Gondoltam, kész, be tudok lépni.

Látszik milyen naiv vagyok, mert innen sem volt még egyszerű. Nem új jelszót kaptam, vagy lehetőséget, hogy változtassam meg, hanem elküldtek valamit a freemail-emre. Na de minek, ha az meg nem működik????

Szóval jól vannak ezek megoldva, de valamiért mégsem működőképesek. Ennyit ér a nagy biztonság. Még előlem is biztonságosan el van rejtve a postafiókom, ha már voltam olyan hülye, hogy elfelejtettem.

Végezetül annyi, hogy a freemailemre nem jött semmi, ellenben az üzeneteket, amiket visszadobott a rendszer, mégis csak elküldte. Szépen sorban, mind a hatot. Köszönöm drága freemail!


Hozzáadás a Facebookhoz Megosztás az iWiW-en Megosztás a Twitteren      
 |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hercegnoatoronyban.blog.hu/api/trackback/id/tr901935774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása